1066405 movies 572119 celebrities 80009 trailers 18947 reviews
The Battleship Island (2017)

The Battleship Island (2017)

군함도
PG-13 132 minutes KO Azione , Storia , Dramma , Guerra
1945 Hashima. We called it hell on earth.
During the Japanese colonial era, roughly 400 Korean people, who were forced onto Battleship Island 'Hashima Island' to mine for coal, attempt to escape.
CinePops rating:
- /10
0 votes
My rating:
Add to list

Top cast

Hwang Jung-min
Lee Kang-ok
So Ji-sub
Choi Chil-sung
Song Joong-ki
Park Moo-young
Lee Jung-hyun
Oh Mal-nyeon
Kim Su-an
Lee So-hee
Lee Kyung-young
Yoon Hak-chul
Kim In-woo
Daisuke Shimazaki
Kim Min-jae
Song Jong-goo
Shin Seung-hwan
Ko Choong-ho
Kim Yae-eun
Bright Moon / Gisaeng
Jo Kyung-hyun
Digging Driver 2

Production crew

Lighting Director
Stunts
VFX Supervisor
Martial Arts Choreographer
Production companies: Filmmaker R&K, CJ Entertainment, filmK
Production countries: South Korea
Budget: $21,000,000
Revenue: $46,183,383

Keywords

Click on a keyword to see related movies

Certificate:

PG-13 (Some material may be inappropriate for children under 13. Films given this rating may contain sexual content, brief or partial nudity, some strong language and innuendo, humor, mature themes, political themes, terror and/or intense action violence. However, bloodshed is rarely present. This is the minimum rating at which drug content is present.)

Similar movies to The Battleship Island (2017)

If you like The Battleship Island (2017), you might also like these movies. Similar movies are obtained using similar genres and topics.
Dead in Tombstone (2013)
2013
Guerrero Hernandez (Danny Trejo) è il capo di una banda di fuorilegge che, dopo aver liberato il fratellastro Red dal carcere, ha in mente di saccheggiare la città mineraria di Edendale. Red però ha un piano diverso e uccide Guerrero. Un anno più tardi, a seguito di un patto stipulato con Satana (Mickey Rourke), Guerrero torna dalla morte per cercare vendetta e trasformare le strade della cittadina, ormai ribattezzata come Tombstone, in un fiume di sangue.
My Way - A modo mio - My Way (2011)
2011
Film ispirato alla vera storia di Jan Dong-gun, un coreano aruolato nell'esercito giapponese, poi in quello sovietico e nella Wehrmacht, arrestato dagli americani nel D-Day. Kim Jun-Shik è un ragazzino coreano, fortissimo nella corsa. Da sempre in competizione con Tatsuo, un campione giapponese, finirà aruolato a forza nell'Esercito Imperiale in seguito a disordini scatenati da una sua mancata vittoria in una importante maratona. Kim jun Shik incontrerà nuovamente Tatsuo, in veste di colonnello nell'esercito. La loro rivalità, man mano subirà un'inaspettatata evoluzione. Volenti o nolenti, saranno costretti a passare da un fronte all'altro, in un turbine di orrore che si ripete. Film crudo ma bellissimo, sulla rivalità, l'amicizia e le atrocità della guerra.