1066405 movies 572119 celebrities 80009 trailers 18947 reviews
Boogie Man: The Lee Atwater Story (2008)

Boogie Man: The Lee Atwater Story (2008)

86 minutes EN Documentario
Boogie Man is a comprehensive look at political strategist, racist, and former Republican National Convention Committee chairman, Lee Atwater, who reinvigorated the Republican Party’s Southern Strategy to increase political support among white voters in the South by appealing to racism against African Americans. He mentored Karl Rove and George W. Bush and played a key role in the elections of Reagan and George H.W. Bush.
CinePops rating:
- /10
0 votes
My rating:
Add to list

Production crew

Original Music Composer
Sound Editor
Sound Editor
Sound Recordist
Sound Editor
Additional Photography
Production companies: InterPositive Media
Production countries: United Kingdom, United States of America

Keywords

Click on a keyword to see related movies

Similar movies to Boogie Man: The Lee Atwater Story (2008)

If you like Boogie Man: The Lee Atwater Story (2008), you might also like these movies. Similar movies are obtained using similar genres and topics.
ReMastered: Devil at the Crossroads (2019)
2019
Robert Johnson è stato uno dei chitarristi blues più influenti di sempre. Anche prima della sua morte prematura, i fan si chiedevano se avesse fatto un patto con il Diavolo.
Summer of Soul (...Or, When the Revolution Could Not Be Televised) (2021)
2021
Durante la stessa estate di Woodstock, oltre 300.000 persone hanno partecipato all'Harlem Cultural Festival del 1969, celebrando la musica e la cultura afroamericana e promuovendo l'orgoglio e l'unità dei neri. Le immagini girate allora sono state ritrovate in un seminterrato, dove sono rimaste invisibili e nascoste per oltre 50 anni.
Piano Blues (2003)
2003
Piano Blues (2003) è uno dei sette episodi firmati da sette grandi registi che compongono The Blues, progetto fortemente voluto da Martin Scorsese, di cui è il produttore esecutivo, e del quale ha diretto Dal Mali al Mississipi nel 2002. Sotto la sua supervisione ogni autore, attraverso il proprio stile e punto di vista, esplora il blues e i leggendari musicisti che ne hanno fatto la storia raccontando, fin dalle sue radici, varie sfumature di un percorso umano e musicale di grande intensità emotiva.