1066405 movies 572119 celebrities 80009 trailers 18947 reviews
Electric Boogaloo: The Wild, Untold Story of Cannon Films (2014)

Electric Boogaloo: The Wild, Untold Story of Cannon Films (2014)

R 107 minutes EN Documentario
A one-of-a-kind story about two-of-a-kind men who (for better or worse) changed film forever
A documentary about the rise and fall of the Cannon Film Group, the legendary independent film company helmed by Israeli cousins Menahem Golan and Yoram Globus.
CinePops rating:
- /10
0 votes
My rating:
Add to list

Top cast

Molly Ringwald
Self - Actress
Dolph Lundgren
Self - Actor
Bo Derek
Self - Producer & Actress
Alex Winter
Self - Actor
Richard Chamberlain
Self - Actor
Marina Sirtis
Self - Actress
Tobe Hooper
Self - Filmmaker
Boaz Davidson
Self - Filmmaker
Olivia d'Abo
Self - Actress
Catherine Mary Stewart
Self - Actress
Cassandra Peterson
Self - Actress

Production crew

Original Music Composer
Director of Photography
Makeup Artist
Sound Recordist
Co-Producer
Producer
Executive Producer
Production companies: WildBear Entertainment, Film4 Productions
Production countries: Australia, United Kingdom

Keywords

Click on a keyword to see related movies

Certificate:

R (Under 17 requires accompanying parent or adult guardian 21 or older. The parent/guardian is required to stay with the child under 17 through the entire movie, even if the parent gives the child/teenager permission to see the film alone. These films may contain strong profanity, graphic sexuality, nudity, strong violence, horror, gore, and strong drug use. A movie rated R for profanity often has more severe or frequent language than the PG-13 rating would permit. An R-rated movie may have more blood, gore, drug use, nudity, or graphic sexuality than a PG-13 movie would admit.)

Similar movies to Electric Boogaloo: The Wild, Untold Story of Cannon Films (2014)

If you like Electric Boogaloo: The Wild, Untold Story of Cannon Films (2014), you might also like these movies. Similar movies are obtained using similar genres and topics.
Doomed! The Untold Story of Roger Corman's The Fantastic Four (2015)
2015
Documentario che ricostruisce la storia della sfortunata versione de I fantastici quattro che vedeva come produttore esecutivo Roger Corman.
XXX - Il più grande film per adulti di tutti i tempi - X-Rated: The Greatest Adult Movies of All Time (2015)
2015
L'evoluzione del cinema per adulti attraverso i film più influenti della storia, un viaggio che inizia negli anni '70 e finisce ai giorni nostri. Un'analisi approfondita del successo dei film erotici più prestigiosi, del loro impatto sull'industria e sulla società e sulla loro influenza sul cinema e sulla cultura contemporanea.
Il Trono di Spade: The Last Watch - Game of Thrones: The Last Watch (2019)
2019
Il documentario conduce nel magico mondo della serie Il Trono di Spade indagando sulla produzione, sviscerando contenuti inediti e mostrando tutto ciò che ruota dietro all'ottava stagione della serie. L'attenzione si concentra dunque su tutto ciò che è avvenuto dietro la macchina da presa e sull'immenso lavoro fatto dalla troupe per la realizzazione di uno dei prodotti più innovativi degli anni Duemila.
Rivoluzione digitale - Side by Side (2012)
2012
Da un lato la pellicola, dall’altro la tecnologia digitale. Oggi, nella pratica cinematografica, coesistono “fianco a fianco” due tecniche che rappresentano anche due universi, due modi di concepire la natura e il mestiere delle immagini in movimento. Dopo cent’anni di sistemi analogici, la rivoluzione digitale in atto fa sì che di colpo ogni idea divenga realizzabile. Ma a che prezzo? Partendo da questa domanda, il film costruisce una riflessione sul presente e sul futuro del cinema, delle sue tecniche, delle sue estetiche e della sua etica, in un montaggio di voci e di pensieri in cui compaiono tra gli altri Scorsese, Boyle, Soderbergh, Cameron, Rodriguez, Fincher, Schumacher, Von Trier, Lucas, Lynch, intervistati da Keanu Reeves, interlocutore d’eccezione anche coproduttore del film.
Jodorowsky's Dune (2013)
2013
Nel 1974 il regista Alejandro Jodorowsky decise di adattare per il grande schermo il romanzo di fantascienza "Dune" di Frank Helbert. Mentre la produzione si arenò nell'arco di due anni, Jodorowski e la sua squadra di allora sconosciuti collaboratori continuarono ad esplorare i temi e gli stili del progetto, portando i loro risultati in altre opere che hanno cambiato il corso della fantascienza moderna.