1066405 movies 572119 celebrities 80009 trailers 18947 reviews
For One Night (2006)

For One Night (2006)

NR 89 minutes EN televisione film , Dramma , Romance
Their town always had two proms, one for the whites and one for the blacks. When both proms wanted the same DJ, Brianna McCallister suggested combining the proms, which would also mean more money for decorations. However, her idea shook the town up, especially after a white student was let off for the same offense that a black student was suspended for. Can the town overcome racial tensions and finally combine the two proms?
CinePops rating:
- /10
0 votes
My rating:
Add to list

Top cast

Raven-Symoné
Brianna McCallister
Aisha Tyler
Desiree Howard
Sam Jones
Brandon Williams
Gary Grubbs
Mr. Thornton
William Ragsdale
Earl Randall
Jason Lewis
Mark Manning
Harold Sylvester
Mr. Howard
Donna DuPlantier
Aunt Marlene
Joan Pringle
Mrs. Edna Howard
Rhoda Griffis
Ginny Stephens
Daina Gozan
Sela Moody
Mills Allison
Ely Hardy

Production crew

Production Design
Set Decoration
Key Makeup Artist
Director of Photography
Art Direction
Costume Design
Production companies: Lifetime, VZS Productions
Production countries: United States of America

Keywords

Click on a keyword to see related movies

Certificate:

NR (No rating information.)

Similar movies to For One Night (2006)

If you like For One Night (2006), you might also like these movies. Similar movies are obtained using similar genres and topics.
Sommersby (1993)
1993
Nel 1867, due anni dopo la fine della guerra civile, torna a Vine Hill (Tennessee) un reduce dell'esercito sudista nel quale tutti, compresa la moglie, riconoscono Jack Sommersby, proprietario terriero. Sembra molto cambiato: fa rifiorire la situazione economica della comunità, è diventato gentile con i neri, ama la moglie. Mentre lo si sospetta di essere un impostore, salta fuori un omicidio commesso anni prima. Processo: se è lui, è colpevole; se è un impostore, è innocente. Ispirato a un celebre caso avvenuto in Francia nel 1561, diretto dall'inglese J. Amiel che l'ha trasferito di luogo e di epoca, fotografato con competenza da Philippe Rousselot, è un dramma agreste-giudiziario di ineccepibile qualità media, perfettamente allineato agli stereotipi hollywoodiani e, pur nella sua complessa tematica di fondo, è anche una patinata love story. Remake del film francese Il ritorno di Martin Guerre (1981).
L'ombra del giorno (2022)
2022
Ad Ascoli Piceno, nel 1938 e quindi poco prima dello scoppio della Seconda guerra mondiale, Luciano è il proprietario di un ristorante e, come moltissimi italiani, un simpatizzante del regime fascista. Un giorno però arriva nella sua vita una ragazza, Anna, che riesce a farsi assumere nel ristorante e che porta con sé un segreto. Luciano, che fino ad allora ha creduto di poter disporre della sua vita, si trova all'improvviso di fronte a un elemento nuovo: l'amore.