1066405 movies 572119 celebrities 80009 trailers 18947 reviews
1789 : Les Amants de la Bastille (2014)

1789 : Les Amants de la Bastille (2014)

129 minutes FR Romance , Musica , Storia
In the spring of 1789, France is devastated by famine. The French people begin to rise in unrest against the ruling French king Louis XVI. Ronan, a young peasant, leads a revolt marching to Paris, where he encounters Olympe, an assistant governess of the children of Marie Antoinette of Austria. The two fall in love during the tumultuous stirrings of the French Revolution, their romance playing out amid encounters with major Revolutionary figures such as Georges Jacques Danton, Maximilien de Robespierre and Camille Desmoulins. After they are separated, Ronan and Olympe find each other again on 14 July 1789 in the course of the assault on the Bastille prison— an encounter that seals their destiny even as a new era begins.
CinePops rating:
- /10
0 votes
My rating:
Add to list

Top cast

Louis Delort
Ronan Mazurier
Camille Lou
Olympe du Puget
Rod Janois
Camille Desmoulins
Roxane Le Texier
Marie-Antoinette
Sébastien Agius
Maximilien Robespierre
Yamin Dib
Auguste Ramard
David Bàn
Georges Jacques Danton
Production companies: NTCA Productions, 9ers Entertainment, Universal Pictures
Production countries: France, South Korea

Keywords

Click on a keyword to see related movies

Similar movies to 1789 : Les Amants de la Bastille (2014)

If you like 1789 : Les Amants de la Bastille (2014), you might also like these movies. Similar movies are obtained using similar genres and topics.
I miserabili - Les Misérables (1998)
1998
Jean Valjean termina il periodo di condanna ai lavori forzati, e viaggia verso a Digione fermandosi a Dignè dove decide di ricambiare l'accoglienza del vescovo con maltrattamenti e furto della sua argenteria. Le guardie lo bloccano decise ad arrestarlo per l'ennesimo crimine ma il vescovo lo scagiona dalle accuse. Colpito da questo atteggiamento, Jean Valjean decide di cambiare strada e seguire la via della rettitudine. Muta il suo nome in Lemaire e trova un lavoro, ma dovrà vedersela con l'ispettore Javert e con nuove accuse. Nel corso degli eventi si prenderà cura di Cosette, una bambina figlia di una conoscente morta tempo prima per colpa dello stesso ispettore.
La nobildonna e il duca - The Lady and the Duke (2001)
2001
Grace Elliott, è una giovane dama scozzese che si ritrova a Parigi, impossibilitata a rientrare in patria, nei giorni della Rivoluzione. Il film di Rohmer si ispira ai suoi diari, che riferiscono dei giorni del Terrore, ma anche del suo legame con Philippe "Egalité" Duca d'Orléans, cugino di Luigi XVI. I due sono stati amanti, ma un'attenzione profonda li lega ancora. Grace però, da monarchica convinta qual è, non perdona a Philippe il voto in favore della messa a morte del Re. Si ritrova poi coinvolta in un processo nel quale, a seguito di una lettera rinvenuta in un suo cassetto, viene accusata di essere una spia inglese controrivoluzionaria.